Montessori slikovnice iz serije “Moja prva knjiga” pozivaju djecu na otkrivanje obilježja svijeta i prirode koji ih okružuju. One kombiniraju Montessori principe s principima razvojne psihologije u nizu opipljivih aktivnosti kojima se na logičan i uredan način potiče razvoj specifičnih kognitivnih sposobnosti.
Predložene igre i zadaci u slikovnici U DVORIŠTU potiču djetetovu prirodnu znatiželju i kreativnost te mu omogućuju aktivno učenje kroz fine motoričke vježbice i vizualno stimulativne oblike, grupe i poveznice o određenim temama i stvarima iz stvarnog okruženja. Montessori slikovnice potiču fokus i koncentraciju, samodisciplinu i ljubav prema čudu života.
Montessori slikovnice iz serije “Moja prva knjiga” omogućuju djetetu da:
– spontano istražuje
– ispravno imenuje predmete, životinje, pojave iz stvarnog svijeta i okruženja
– grupira pojmove u cjeline i rastavlja cjeline u detalje
– usvoji koncept uzrok-posljedica
– vježba fokus i koncentraciju
– vježba finu motoriku
– uči na principu pokušaj-pogreška
– savlada osnovna znanja koja se očekuju u toj razvojnoj dobi (brojevi do 10, boje, oblici, životinje, okruženja i sl.)
– iskusi osjećaj postignuća
Što je Montessori metoda poučavanja?
Montessori metoda je prosvijećeni pristup poučavanju koji je revolucionirao način na koji se gleda na djecu. Uvjerenja o tome kako djeca uče i kako ih treba poučavati dramatično su se promijenila. Maria Montessori je zagovarala da djeca imaju urođene impulse za istraživanje, učenje i kreativnost. Vjerovala je da djeca posjeduju bogatstvo kognitivnih resursa i prirodni nagon koji im omogućuje da sami konstruiraju svoje znanje o svijetu kada su smješteni u njegujuću i poticajnu okolinu. To zahtijeva strpljenje, povjerenje i poštovanje njihovog prirodnog tempa i stupnja razvoja. Svako dijete je jedinstveno i ima bogatstvo potencijala koje treba razvijati.
Pomagati djetetu u razvoju znači poticati njegovo spontano istraživanje, poštivati njegov napredak, dopustiti mu da samostalno uči kroz pokušaje i pogreške te da iskusi osjećaj postignuća.
Kako je Montessori metoda protkana kroz slikovnice iz serije “Moja prva knjiga”?
Ideja koja stoji iza serije Montessori slikovnica pod zajedničkim nazivom “Moja prva knjiga” je da se u iskustvo čitanja uključe najmanji čitatelji (najranije dobi od otprilike 22 mjeseca). Ove slikovnice poticat će ih i ohrabrivati da otkrivaju detalje i područja koji ih zanimaju (priroda, životinje, oblici i sl.) te im pomagati da razvrstavaju stvari i pojave koje ih okružuju.
Pomoću jednostavnih ilustracija, geometrijskih uzoraka i simpatičnih likova, mališani uranjaju u ugodan vizualni doživljaj, a u interakciji s knjigom započinju učenje po Montessori metodi koja slijedi i potpomaže razvoj vizualnih i kognitivnih sposobnosti djeteta.
Smjestite knjigu oko 20 centimetara od djetetova lica i oboje se smjestite u najudobniji položaj za zajedničko čitanje. Dozvolite djetetu da gleda, dodiruje, njuška knjigu bez žurbe. Potom mu pokažite linije, oblike, predmete, detalje. Vaše dijete s radošću će vas početi oponašati i svojim prstićem slijediti linije i oblike, izgovarati nazive životinja, biljaka, pojava, oblika, boja. Dijete će vrlo brzo početi uživati u igri, njegovi će prstići sve vještije trčkarati po stranicama slikovnice, a njegov mozak uživat će u tom ugodnom, nježnom i blagom učenju.
Slikovnice iz serije “Moja prva knjiga” podučavaju mališane brojevima i oblicima te objašnjavaju i opisuju okruženja koja je zabavno otkrivati (domaće životinje na farmi, divlje životinje, biljke i životinje koje žive u našim dvorištima te plodove koji rastu u našim vrtovima).
Dodiri i “čitanje” slika primarni su načini tumačenja, dok je pripovijedanje teksta popratni pozadinski način učenja. Slikovnice imaju glavnog lika koji je vodič i prati dijete kroz svaku priču koja se polagano razvija, a na kraju priče nalazi se sažetak svih likova predstavljenih u knjizi.
U skladu s Montessori pristupom, dijete se potiče na samostalnu interakciju s knjigom. Na primjer, u nekim slučajevima od djeteta se traži da prstom ocrta obrise oblika i uoči njegove karakteristike (okrugli, oštri rubovi, nazubljeni i sl.). U drugima se od njega traži da prstom slijedi put kako bi otkrio skrivene likove i naučio ih povezivati s njihovim najkarakterističnijim obilježjima (lavlji rep, zečje uši, boje povrća i sl.).
Ukoliko želite da prve slikovnice vašeg djeteta, u trenutku kad se počinje individualizirati, samostalno učiti iz iskustva i snažnije otkrivati svijet oko sebe, budu iskustvo nježnog uranjanja u razvojno poticajno učenje, ove su slikovnice pravi izbor za vas.